החלילן והציפור

לפי העדות של אלכס אנסקי את הפסיפס המעטר את הכניסה לבית עשה אביו אליעזר אנסקי. עיטורים נוספים יש על מעקות המרפסות, ללא נושא מוגדר. שמות האדריכל והקבלן מופיעים על גבי הפסיפס, אך שם האמן אינו מצוין.

רות המואבייה

הפסיפס מוצג בחזית בית דירות בצפון תל אביב־יפו, בגובה קומת הכניסה, ומוגן מעליו. התמונה מעלה אסוציאציה ארוטית: רות הערומה אוחזת אלומת שיבולים, ובועז ערום גם הוא, בעמדת "התִנשאי לי?" מחלל בחליל אדום המופנה אליה וניצב לגופו, מבטו מופנה אל הצופה. בתמונה יש גם שמש, דג, ואגרטל ובו פרח יחיד. על האגרטל מצוירת ציפור. בתחתית הפסיפס … Continued

שבטי ישראל

שבטי ישראל הוא פסיפס הקבוע בתקרת חלל מוזאון הגבורה מעל אש התמיד. בסיסה מוקף אף הוא פסיפס שעיצב  גוטמן וביצע אליעזר אנסקי.

ברכת הכוהנים

היצירה הממוקמת באולם הכניסה של בניין הרבנות הראשית בתל אביב־יפו, מתארת זוג ידיים בברכת הכוהנים ומתחת החושן. את היצירה ביצע אליעזר אנסקי לפי ציור של נחום גוטמן.  

תולדות תל אביב

מזרקה ופסיפס בנושא תל אביב הקטנה, במקור הוצב הפסיפס בחזית בית העיר, לאחר מכן הוסר והוצב מחדש במקומו הנוכחי: רוטשילד 1 תל אביב־יפו. את הפסיפס הזה תיאר נחום גוטמן (יחד עם אהוד בן־עזר) בספר "בין חולות וכחול שמים", 1986; "השתדלתי לתת זכר לאותו עץ במוזאיקה שעשיתי לכיכר ברחוב ביאליק. באחד הלוחות ציירתי את עץ השקמה … Continued