מספר יצירה: #0903
ריילינגר רודא
1982
אידאולוגיה
גבעת חביבה
הרחבה, החזית והכניסה ליד יערי
חבצלת חינוך ותרבות - גבעת חביבה
2,500X2,500 מטר
בטון
הטבעה, תבליט
ציבורי
חוץ
כן
שלמת בטון ומלט
בכניסה התחתונה ל"יד יערי" יש עיצוב סביבתי, הכולל רחבה מאבני בזלת, שני משולשים דמויי אוהלים סמל לימי החלוצים, קיר בטון המוביל אל תוככי חלל התצוגה של הארכיון, ובו משולבים סמלי תנועת השומר הצעיר. על הקיר הצפוני תבליט מבטון חשוף ועליו חקוק ספר פתוח סמל לארכיון.
"בכניסה למבנה ארכיון השומר הצעיר, תכנן רודא סביבה פיסולית, הכוללת שלושה אלמנטים: תבליט מבטון של ספר גדול פתוח לרווחה מוצב על הקיר החיצוני המערבי של קומת הארכיון הראשונה. רחבת התכנסות נמצאת בפתח דלת הכניסה לקומת הקרקע. במרכזה מוצבים שני אוהלים, ציון דרך בהתיישבות השומרית החלוצית. הרחבה מחופה באבני בזלת אפורה, חומר קשה המאפיין את אדמות ביתניה עלית וגם את ריצוף המדרכות בערי אירופה, שם נוסדה התנועה. תבליט קיר מבטון המעוצב ברמזים מסמלי התנועה וממאפייניה, שראשיתו בתוך הבית בקומת הקרקע, והוא ממשיך אל רחבת הכניסה ומלווה את העולה במדרגות. החומרים מהם מעוצבת הכניסה, מצביעים על הקושי, על הצניעות ועל החומרים שמהם בונים בית קבע", יובל דניאלי, מתוך החוברת "על משמר האומנות: מבית התנועה אל גבעת חביבה", עמ' 41.
רודא ריילינגר (1919–2003) נולד בשטוטגרט בגרמניה, עלה לארץ ב־1940 במסגרת עלייה ב' ונכלא בעתלית. שם התחיל לצייר בהדרכת האומן איזידור אשהיים. רודא היה צייר, פסל ומעצב תפאורות. יצירתו משולבת במרחב הציבורי של קיבוצו וגם ברחבי הארץ והעולם, לפי יובל דניאלי, "על משמר האומנות: מבית התנועה אל גבעת חביבה", עמ' 38.