מספר יצירה: #0258
סעידי משה
1969
דקורטיבי
תל אביב־יפו
בית הקיבוץ הארצי, לאונרדו דה־וינצ'י 13
התנועה הקיבוצית המאוחדת
70 מטר מרובע
קרמיקה
תבליט
ציבורי
פנים
כן
קיר המקורות
"הקיר הקרמי הגדול שיצר סעידי באולם הכנסים בבית התנועה נשאר על מקומו ולא פורק. […] הקיר הגדול העומד מנגד לשורות הכיסאות שבאולם הכנסים בבית התנועה מחייב אומנות! משה סעידי בחר למלא את הקיר כולו ביצירת קרמיקה, ללא מקום לפיסות קיר חשופות. אריחי הקרמיקה נעשו במפעל לקרמיקה ארכיטקטונית בכפר מנחם, קיבוצו של האומן. שם הוא היה הסמכות המקצועית. הקיר הוא יצירה סמלית מופשטת המושפעת מתרבות תבליטי הקיר האסלאמיים־איראניים ומשולבת ברוח המודרניזם הגאומטרי. התבליט מחולק לארבע יחידות שוות בגודלן וביניהן אריחי קרמיקה גאומטריים המשדרים איזון ושקט פנימי. היצירה משרה תחושה של שלווה קישוטית המתאימה לתפקיד של רקע רוגע לאולם המלא במשתתפים. היא ממלאת את תפקידה היטב ואינה צורמת למתבוננים בה אל מול שורת הנואמים מנגד. ועם זאת, הקומפוזיציה דינמית ומלאת עניין", יובל דניאלי, "על משמר האומנות: מבית התנועה אל גבעת חביבה", עמ' 34.