מספר יצירה: #3784

אמן:
לרום אלעד
תאריך:
2022
נושא:
סמלים, עיניים, פנטזיה
יישוב:
משאית
כתובת:
משאית
בעלים:
פרטית
מידות:
7.5X2.4 מטר
חומרים:
צבע
טכניקה:
ציור
מבנה:
ציבורי
מיקום:
חוץ
יצירה קיימת
כן

טוב ורע, עלייה וירידה

האוצרת ויזמית התרבות רונית רייק הזמינה אמנים לצייר על גבי המשאיות, מתוך מחשבה על הנגשת האמנות לקהל רחב בכל רחבי הארץ בדרך מקורית. לדבריה, הרעיון צמח אחרי ההשבתה המוחלטת של תקופות הסגרים – והיא רואה במיזם כלי להשבת החיים לתרבות והתרבות לחיים. לשם ביצוע התוכני היא פנתה אל חברת "פליינג קרגו", וזו נענתה ליוזמה המקורית והפכה את משאיות המשלוחים שלה החברה לאמנות בתנועה. ״החברה הסכימה לוותר על הלוגו הגדול שהיה על דפנות המשאית לטובת עבודות אמנות מקוריות, שציירו אמנים מובילים ישירות על גבי המשאית״, היא אומרת. כך הפכו המשאיות למצע לציור בפורמט עצום. לצורך הביצוע העמידה החברה במה מיוחדת במרכז הלוגיסטי שלה. כל אמן הגיע עם סקיצה, ופיתח לעצמו טכניקה לציור על גבי המשאית, לפי חגית פלג־רותם, פורטפוליו.

אלעד לרום נולד בתל אביב (1976), למד תואר ראשון באמנות בריטפלד אקדמי באמסטרדם ותואר שני בבצלאל. כיום הוא מלמד אמנות בבצלאל ובמכללה לחברה ואמנויות נתניה. הציג כבר כמה תערוכות יחיד. זכה בפרס עידוד היצירה של משרד התרבות (2018) ובפרס איילין ודונלד קופר לקידום היצירה (2009), לפי אתר "אמנות בדרכים".

הציור על המשאית מורכב משכבות רב־ממדיות משתלבות: בבסיס ציור של חלל רחב ובמרכזו עין פקוחה ומעליהן סמלים שונים כמו מקועקעים מעל. המהלך הטכני הזה מדגים את שאיפתו של לרום לטעון את הציור במספר רבדים בו־זמנית. המשאית הופכת לחיה בעלת עיניים משני צידיה, מרפררת אל האלוהי והנשגב ובמקביל מרמזת אל יחסי כוחות ארציים. בכל צד מתוארת סצֵנה מנוגדת: שקיעה מול זריחה, קרירות של בוקר מול חום דועך. הסמלים המצוירים נאספו באופן אקלקטי ומחוללים כך כתב חידה, חידה חזותית ללא פתרון. אוסף הסמלים הלללו יוצר קומפוזיציות מסתוריות המציבות דיכוטומיות של טוב ורע, עלייה וירידה, לפי אתר "אמנות בדרכים".

על היצירה, אתר "אמנות בדרכים".

מידע נוסף על היצירה
סגור