מספר יצירה: #0031

אמן:
שאלתיאל יוסף
תאריך:
1960
נושא:
ציונות, תנ"כי
יישוב:
אשל הנשיא
כתובת:
בימת המופעים לשעבר
בעלים:
משרד החינוך
מידות:
7X1.8 מטר
חומרים:
אבן
טכניקה:
פסיפס
מבנה:
ציבורי
מיקום:
חוץ
יצירה קיימת
כן

וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ

הפסיפס שנעשה על גב בימת המופעים לשעבר בבית הספר אשל הנשיא, מציג חמש דמויות אדם ובעל חיים אחד. ליד הדמויות כתוב הפסוק: "הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן, וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ בָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ, הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו: קָהָל גָּדוֹל, יָשׁוּבוּ הֵנָּה" (ירמיהו לא, ז).

"אני עובד ומתגורר בכפר מזה 35 שנה. הכרתי את היצירה, ולא ידעתי על חשיבותה, רק ראיתי אותה במצבה המתפורר. היא במקום שפעם היה במרכז הכפר ועכשיו הוא בשוליו. היצירה היא בפאה של מגרש קטן, שבצידו הימני כיתות פעילות של בית ספר אנתרופוסופי שפועל בשנים האחרונות בכפר", סיפר שאול ניסים*, מורה לערבית ומזרחנות בתיכון, אחראי הסעות ואחראי המערך האורקולי בבית הספר, 2019.

"זה היה שם עוד לפניי. אני הגעתי לכפר בשנת 1973. אני זוכר אותה כבר אז במצב שהיא היום. זה היה אז בית הספר היסודי שפעל במקום, הכיתות היו ליד וזה היה מגרש הכדורסל והמקום בו התקיימו כל הטקסים הבית ספריים לאורך השנה. יש ליד מין אמפיתיאטרון שישבו בו התלמידים. הכל נשאר שם כפי שהיה רק שהכפר הסיט את מרכזו לכיוונים אחרים וכיום זה בשולי הכפר", סיפר זאב מילר, מנהל הכפר לשעבר.

מצב השתמרות היצירה: הפסיפס מנותץ בחלקו ומוזנח.

 

*תודה מיוחדת לשאול ניסים (1956–2019) מכפר הנוער אשל הנשיא שסייע בתיעוד היצירה ובצילומהּ.

מידע נוסף על היצירה
סגור