מופשט

הצהרת האמן – אילנה אביב פתחתי סדנת פיסול קרמיקה ב־1987. החל מ־1995 פיתחתי טכניקה חדשה בפיסול ובחומר המבוסס על בטון, חומר קל משקל, דק וחזק. טכניקה זו פתחה בפניי אפשרויות אין־סופיות של ביטוי ויכולת יצירה בכל קנה מידה בקירות חיצוניים ופנימיים.   אני יוצרת בהשראת הנופים עוצרי הנשימה של המדבר וסלעי הכורכר בחוף הים בקיסריה, … Continued

עמודי הדיונה

העמודים שהזמינה חברת "שיכון ובינוי" לבניין שבנתה, משקפים את הנוף החיצוני שבו הוא ניצב – צוק בחוף נתניה והמרקם של העבודה מזכיר דיונה (כך ביקשה המעצבת אביבית מנקס).   הצהרת האמן – אילנה אביב פתחתי סדנת פיסול קרמיקה ב־1987. החל מ־1995 פיתחתי טכניקה חדשה בפיסול ובחומר המבוסס על בטון, חומר קל משקל, דק וחזק. טכניקה … Continued

פֶּסֶל קִיר

  הצהרת האמן – אילנה אביב פתחתי סדנת פיסול קרמיקה ב־1987. החל מ־1995 פיתחתי טכניקה חדשה בפיסול ובחומר המבוסס על בטון, חומר קל משקל, דק וחזק. טכניקה זו פתחה בפניי אפשרויות אין־סופיות של ביטוי ויכולת יצירה בכל קנה מידה בקירות חיצוניים ופנימיים.   אני יוצרת בהשראת הנופים עוצרי הנשימה של המדבר וסלעי הכורכר בחוף הים … Continued

רשמי מדבר

הפסל משקף את נופי המדבר במכתש רמון.   הצהרת האמן – אילנה אביב פתחתי סדנת פיסול קרמיקה ב־1987. החל מ־1995 פיתחתי טכניקה חדשה בפיסול ובחומר המבוסס על בטון, חומר קל משקל, דק וחזק. טכניקה זו פתחה בפניי אפשרויות אין־סופיות של ביטוי ויכולת יצירה בכל קנה מידה בקירות חיצוניים ופנימיים.   אני יוצרת בהשראת הנופים עוצרי … Continued

מבוכי הנפש

  הפסל תלוי היום על קיר בית הקפה במלון לאונרדו, ויש בו תאורה פנימית המאירה את הסדק והשכבות הפנימיות ויוצרת הילה של אור מסביבו. יצירתו החלה כעבודה לציון 3000 שנה לירושלים ביוזמה של אגודת הקרמיקאים ואגודת מלאכת מחשבת (שבשתיהן הפסלת הייתה פעילה). בתחילה הוצג בתערוכה "פתחים ואור בירושלים" שאצרה נירית נלסון בבית האמנים בירושלים. "ירושלים העיר … Continued

יזכור

  "בעיצוב קיר ההנצחה הפיסולי הזה חיפשתי דרך לבטא שני היבטים את זיכרון הקרבות והגבורה ואת כאב הנשארים לאחר מות הבנים. הקיר מורכב משני חלקים בסיסיים: הצד השמאלי בנוי כקפלי מגילה, בבחינת המגילה האין־סופית של סיפורי מלחמות  ישראל. מתוך החלק הזה מובלטת המילה ,יזכור" ולידה מופיעה אבוקה אחת. בצד ימין מרקם סלעי קשיח מתרומם בחדות … Continued

השבר הסורי־אפריקני

הקיר נעשה בהשראת השבר הסורי־אפריקני, שהמלון ממוקם בקרבתו.   הצהרת האמן – אילנה אביב פתחתי סדנת פיסול קרמיקה ב־1987. החל מ־1995 פיתחתי טכניקה חדשה בפיסול ובחומר המבוסס על בטון, חומר קל משקל, דק וחזק. טכניקה זו פתחה בפניי אפשרויות אין־סופיות של ביטוי ויכולת יצירה בכל קנה מידה בקירות חיצוניים ופנימיים.   אני יוצרת בהשראת הנופים … Continued

כִּי מִדֵּי דַבְּרִי בּוֹ זָכֹר אֶזְכְּרֶנּוּ

  "בעיצוב קיר ההנצחה הפיסולי לחללי מועצה אזורית חוף כרמל חיפשתי דרך לבטא גם גבורה וקרבות וגם את כאב המשפחות לאחר מות הבנים. חיפשתי דרך ליצור אינטראקציה עם הקיר הפיסולי במהלך טקס יום הזיכרון. לקיר שני חלקים: הצד השמאלי  בנוי כקפלי המגילה האינסופית של היסטוריית מלחמות ישראל ובצד ימין מזדקרים שלושה סלעים קשיחים מחודדים, סמל … Continued

וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת

  קיר הנצחה לזכר חללי מגדל העמק. הקיר מתאר מצד אחד את הסיפור האין־סופי של עמידת עם ישראל מול אויביו. מצידו השמאלי נראים יסודות מחודדים ככלי מלחמה, ומתחתם כתוב הפסוק "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה". הרעיון המרכזי בקיר ההנצחה הוא עקבות הלוחמים, וכך נראה עקבות טנק, … Continued