זיכרון למיכה

לוח ברזל דו־צדדי המעלה את צדודיתו המיוחדת של מיכה רוזנלטר ז"ל מוביל שני ילדים מן החושך אל האור, אל השמש. היצירה העשויה ברזל שחור נחתכה בלייזר. הלוח קבוע במרפסת הכניסה למגורי המשפחתון וחשוף לגשם ולשמש. בלוח מובעת רוח המשפחתון שבו יכול היה נוער השוליים חסר־הבית לקבל הזדמנות חדשה בחיים. כיוון שהלוח דו־צדדי אפשר להביט דרכו … Continued

אחרית הימים

פסיפס "אחרית הימים" משלים את מסכת הפסיפסים הוותיקים בבית הכנסת: "ימי בראשית" ו"ראשית ואחרית" של יואל קס, ואף מוסיף לתוכנם. הוא עוסק בחקלאות בקיבוץ סעד ובעיסוק רב־השנים בהפרחת השממה בנגב, מהבאת מים בקו ירקון–נגב והמוביל הארצי עד להתפלת מי הים התיכון. כל אלה חוברים לנבואת יחזקאל על הימים החיים שיוצאים מפינת המקדש בירושלים טיפין טיפין … Continued

אברהם ושלושת המלאכים

פסיפס על קיר הפואייה של חדר האוכל בקיבוץ סעד. היצירה עשויה אבני פסיפס קרמיות רבועות צבעוניות (מט ומבריק) בגודל 2X2 ס"מ המודבקות באפוקסי על אזבסט. אף שהפסיפס שינה את מיקומו בחדר האוכל, הוא נותר תמונה תנכ"ית החקוקה בליבות חברי הקיבוץ ואורחיו. בצבעיו נעשה ניסיון לעקוב אחרי הפרטים המרובים המובאים במקורות הן בפשט הן בדרש.

עליונים מול תחתונים

מבט על עולמם של כל העליונים: קרני המאורות הגדולים והכוכבים, המשקעים המפרים את האדמה על כל האורגניזמים שבה, הרוחות והסופות, ובחינת ההשפעות כהדדיות בין אותם עליונים ותחתונים כתמונת ראי של השפעות רוחניות הנוגעות בנפשותינו ובגופינו במאבקים מתמשכים הכרוכים זה בזה.

זריחת הגזר

פחי ברזל 0.6 מ"מ הצבועים בתנור שנחתכו בלייזר לפי רישום וחוברו לקיר. ביצירה זו רשם האמן רישום צבעוני ענק בקווים של רצועות פח צבעוניות כדי לייפות מבנה בית קירור מלבני משעמם באזור תעשייה. הציור מטשטש את הזווית בין שני קירות המבנה ע"י הגשה חזיתית של היצירה. זאת ועוד, הוא מתאר את נוף השדות בשעות הזריחה, … Continued

תיקון עולם

תבליט יציקות מיוחדות של לבני טרה קוטה חסינות־אש הצמודות לקיר, אורכו – 13 מ', גובהו – 4 מ'. התבליט הוא מבט שהושפע מרעיונות שהועלו במדרשים על מצב העולם. כל שינוי במצבו – בין בעליונים ובין התחתונים – משפיע לחיוב או לשלילה על שיווי המשקל בעולם ומביא לכך "שאשרי היחיד שעשה מצווה אחת, ובזאת הכריע עצמו … Continued

העץ הבודד

היצירה עשויה אבני פסיפס קרמיות צבעוניות מט 2X2 ס"מ, הדבוקות בדבק פלסטי על דיקט 12 מ"מ, ומתורא בה הנגב הצפוני טרם ההתיישבות בו: שטחי ענק יבשים מוכי־אבק, חשופים לשמש קופחת, שוממים, ורק ועל גבעה אחת ניצב עץ בודד המשמש נקודת ציון להולכים, לנוודים – העץ.  

מחיצת האותיות הפורחות

  מחיצת עזרת הנשים עשויה 14 לוחות ברזל בעובי 8 מ"מ, חתוכים בלהבת אוטוגן וצבועים בלבן מט בתנור. גודל כל לוח: 250X60 ס"מ. והם מחוברים לעמודים בגובה 100 ס"מ. במחיצה נראות אותיות האלפבית העברי בגדלים שונים; אחוזות זו בזו, פנים וחוץ, ישר והפוך, מלגו ומלבר, "אותיות פורחות באוויר" – כך אפשר לקוראן משני צידי המחיצה. … Continued

אילנות

היצירה העשויה משטחי ברזל שחור, מרותכים וצבועים בתנור, ניצבת על קיר הכניסה של כל־בו קיבוץ סעד. בקיר נסגר מעגל צמיחת העצים שמסביב לרחבת הקיבוץ. שכן מרכיביו ניצבים לפני הצופה בהם, ובכל תזוזה לאורכו נראה הקיר שונה. כמו כן הקיר מרוחק כ־15 ס"מ מהקיר הלבן שמאחוריו, וכך קרני השמש מטילות את צללי עצי הברזל על הקיר, … Continued

נפתולים

זהו שיר פרידה מחצי האי סיני בכלל ומחלוקי נחל סיני בפרט. היצירה עוסקת בבחינת מצבים חברתיים ואנושיים: הפרט והכלל, הישגים ומשברים בחיי הקיבוץ, מגוון החברים: בעלי התפקידים ואנשי היום־יום והכול תוך זרימה מתמשכת, כפי שהקיבוץ משתנה. גודל חלוקי הנחל משתנה מ־7 עד 18 ס"מ.