נוף

    האמן עמוס סטמפל, שהיה חבר קיבוץ סמר, קישט את קירות המועדון בחריטה בתוך הטיח בהשראת ציורי סלע שהתגלו באזור. חלק מהציור הוא מעין מבט ממעוף ציפור על קיבוץ סמר.   מצב השתמרות היצירה: היצירה כוסתה בחלקה בקיר גבס, כי המועדון היום משמש מועדון לילדים. יש כוונה להופכו בחזרה למועדון למבוגרים, ואז לחשוף מחדש … Continued

סולם יעקב

    "במהלך שנות השמונים של המאה ה־20 שקדו בכנסת על תכנון אגף נוסף לבניין הכנסת, ובו 30 חדרים לחברי כנסת, חדרי ועדות ואודיטוריום. בניית האגף הושלמה בנובמבר 1994. באודיטוריום מתקיימים טקסים, כנסים ואירועים מגוונים בהשתתפות חברי הכנסת והציבור הרחב. אודיטוריום הכנסת גם משמש להתכנסות ישיבות מליאת הכנסת כאשר מתקיימים במליאה שיפוצים ועבודות אחזקה. על פי … Continued

מערכות שורשים

ציור השורשים הוא חלק מן התוכנית לשימור ולפיתוח הגן שיזם המתכנן והפסל הסביבתי רן מורין. תוכניתו התבססה על מחקר נרחב שערך על תולדות המקום. נקודת המוצא של התוכנית היא שהגן הבוטני הוא נכס תרבותי רגיש שיש לשמר ולפתח באופן המתאים לתפיסה האקולוגית הייחודית שלו.

ארכיון סער

אורה אילת כתבה את הטקסטים ועיצב את המתחם האדריכל יחיאל (חיליק) ערד, חבר קיבוץ סער.

מִקְבַּץ פרצופים

היום זה בכניסה לבניין של מרכז מורשת יהודי לוב "אור שלום". בעבר שימש הבניין כמכון לאמנות בבת ים, ואז נעשתה היצירה. את היצירה עשה דוגמן ותלמיד בהנחיית האמן יעקב אפשטיין, שניהל אז את המכון לאמנות. "הפיסול בסגנון פרימיטיבי למדיי המבליט את איכויות האבן הטבעיות מעניין ומספק", כתבה ציפי פריידנרייך, אחת האמניות שפעלו אז במכון לאמנות … Continued

אליהו הנביא

"אליהו הנביא מתואר רבות באמנות. בעיקר נפוצה מה שאני מכנה בהמשך 'יצירת המרכבה', בה רואים את אליהו עולה השמימה במרכבה רתומה לסוסים (בין שני סוסים לארבעה) ובצד עומד אלישע ומחזיק בגלימת אליהו, לפי המתואר במלכים ב ב, יא–יג: 'וַיְהִי, הֵמָּה הֹלְכִים הָלוֹךְ וְדַבֵּר, וְהִנֵּה רֶכֶב-אֵשׁ וְסוּסֵי אֵשׁ, וַיַּפְרִדוּ בֵּין שְׁנֵיהֶם; וַיַּעַל, אֵלִיָּהוּ, בַּסְעָרָה, הַשָּׁמָיִם. וֶאֱלִישָׁע … Continued